Girl Power! blog

Minidiéta: hatékony, vagy bullshit?

Már megint itt egy új diéta. hamarosan kiderül, beválik-e.

Fogyókúrából áll az életem. Lemegy pár kiló, feljön pár kiló, napi menüt rendelek, aztán magam főzök, és így tovább. Legutóbb – néhány hónapja –  fogytam a legtöbbet (4 kilót), heti 4 kemény kettlebell-tánc-jóga edzésekkel, és 1500 kalóriás étrenddel. De valami sohasem stimmelt. Állandóan kajáról álmodoztam közben, és a vége az lett, hogy a hétvégi nagymama-féle rántott húsból háromszor annyit sikerült ennem. Így aztán visszakúsztak a kilók. Ugyanakkor a legtöbbször az is megtörtént, hogy elegem lett, és ezért hagytam abba. Szeretek enni, imádom az ízeket, imádok főzni, nincs jobb egy barátokkal közös vacsoránál, én ezekről nehezen mondok le.

Tegnap ráakadtam egy cikkre, amely az 5-2 diétáról ír. Állítólag ez a fogyókúra turbósítja a fogyást, és könnyebb is betartani, mint a hosszabb diétákat.dietf

Az 5-2 diéta alapelve, hogy hetente csak 2 olyan nap legyen, amelyen csökkented a kalóriabevitelt 500 és 1000 kalória közötti mennyiségre. Pontosabban nőknek 500, férfiaknak 600 kalória a megengedett. A tipp egyszerű: hetente 2 napig ne egyél semmiféle szénhidrátot. E tanulmány szerint a szénhidrát mellőzése és a megfelelő adag fehérje bevitele jelentősen hatékonyabbá tette a fogyást, mint egy egész heti mediterrán étrend. A tanulmány megjegyzi, az 5-2 diéta a súlyveszteség mellett serkenti az agyműködést is.

Szóval, ezzel a diétával indultam most neki. Az előtte való hetekben kipróbáltam többféle házhoz rendelős, 1000 kalóriás, vagy paleolit étrendalapú ételt.  Fogytam két kilót, de van az a bizonyos bűvös  határ (nálam ez a 67 kiló), ami alá nem tudok menni. Vagy legalábbis eddig nem tudtam.  Most tehát elkezdem ezt, a célom a 62-63 kiló.

A mai menü

Találtam az Amazonon egy könyvet, ami kifejezetten erre a diétára alapuló recepteket tartalmaz, gondolkozom hogy megrendelem, addig is ezt találtam ki:

Reggeli: 2 főtt tojás (kb. 140 kalória)

Ebéd: töltött paprika (ez adott volt, anyukám főzte hétvégén, light, semmi cukor, így is isteni. Kis adagot ettem, tulajdonképpen csak paprika, paradicsomszósz és darált hús, kb. 300 kalória)

Vacsora: egy szelet grill csirkemell (kb. 150 kalória)

Napközben általában  két cappucinót megiszom, képtelen vagyok kávé nélkül létezni, ezért ezeken a napokon hajlandó vagyok presszó kávét inni, tej nélkül.

Hogy a két nap után mennyire szalad el velem a ló, meglátjuk, igyekszem visszafogni magam, de a péntek esti barátnőzésnél biztos hogy lesz néhány fröccs, talán ropi is hozzá.

Jövő héten beszámolok az eredményekről, én is kíváncsi vagyok.

 

***

Kedves olvasó! Köszönöm, hogy betértél! Minden kulturált és építő jellegű hozzászólást örömmel veszek, boldog vagyok, ha párbeszédet kezdeményeztek!

Azonban a kirekesztő, gyűlölködő kommenteket minden esetben törlöm.

Keresd a Facebookon a Girl Power! blogot! Katt a képre:

Girl Power! blog a Facebookon

Kommentek


Kommenteléshez kérlek, jelentkezz be:

| Regisztráció


Mobil nézetre váltás Teljes nézetre váltás
Üdvözlünk a Cafeblogon! Belépés Regisztráció Tovább az NLCafé-ra!