Girl Power! blog

11 dolog a másnaposságról

Jól sikerült a szombat este? Ma pedig már túl vagy a fájdalomcsillapítón, ittál két kávét, egész nap vizet iszol, mégis majd’ széthasad a fejed? Vajon milyen praktika, gyógymód működik tényleg, és mi az, amiről csak azt hisszük, hogy segít? 11 hit és tévhit, no és az igazi megoldás a másnaposságra.

1. Víz

Igyál vizet, amennyit csak tudsz. A H2O-ra nagy szükség van ilyenkor, szóval jó, ha már a buli után, lefekvéskor megiszol legalább egy pohár vizet, reggel pedig folytasd a sort. Legközelebb pedig, ha ismét italoznál, jó tanács: minden egyes pohár sör (bor, pálinka) mellé kérj egy pohár vizet is. Jobb lesz!

2. Sportitalok

Kutatások bebizonyították, hogy egy hajszálnyival sem jobb egy pohár csapvíznél. Bár az alkoholnak vízhajtó hatása van, nem veszítünk annyi elektrolitot, hogy azonnal pótolni kelljen ilyen italokkal.

3. Kávé

A kávé nem csak elmulaszthatja, de okozhatja is a migrént, ez természetesen személyenként változó. Mivel a koffein is elvonja a szervezettől a vizet, jó, ha tudod, hogy bár felpörget, mellé is kell egy pohár csapvíz.

hangvia Pinterest

4. Kutyaharapást szőrével?

Hát igen, a régi tanács: igyál még több alkoholt!-  ez azonban rossz ötlet a legtöbb szakértő szerint, akik azt mondják, a fejfájás nem múlik el, hanem inkább felerősödik a további italozás hatására. Ráadásul, ha ezt a gyógymódot alkalmazod, akkor közelebb kerülsz a függéshez – vélik kutatók.

5. Pirítós, keksz

Bár az étel nem tünteti el teljesen a gyomrodban száguldozó hullámvasutat, a szénhidrát bizony segíthet a vércukorszint helyreállításában. Amikor a vércukorszint lecsökken, a máj megpróbál az elraktározott szénhidrátból több glükózt termelni. De ha túl sokat iszunk, a máj az alkohol lebontásával van elfoglalva, ezért nem tud megbirkózni a plusz feladatokkal, így a vércukorszint lent marad, te pedig fáradt és nyűgös maradsz.

6. Zsíros étel

Teljesen mindegy, mit iszol ivászat után – sokkal inkább az számít, mit ettél előtte! Az étel segít az alkohol felszívódásában, így annál tovább tart az alkoholnak elérni a véráramot.

hang

7. Fájdalomcsillapító

A szakértők erre is azt mondják, hogy gond lehet belőle, mivel a máj dolgozik, küzd az alkohollal, májkárosodást, de halált is okozhat a nem megfelelő adagolás. Csak óvatosan.

8. Vitaminok

Ha minden nap szedsz multivitamint, oké, szedd tovább, de több tanulmány is úgy találja, a vitamin egyáltalán n

em segít a másnaposság megszüntetésében.

9. Edzés

Az állítás, hogy edzéssel „kiizzadod” az alkoholt, csak egy mítosz. egy Az viszont igaz, hogy az endorfin fokozza a hangulatot, és az elégetett kalóriák csökkentik a bűntudatot a megivott ital kalóriatartalmával kapcsolatban….

10. Szex

Ha boldoggá tesz (vagy egyáltalán, másnaposan képes vagy rá), akkor csináld. Nem született azonban még olyan tanulmány, mely azt bizonyította volna,  hogy a szex jó a másnaposságra.

11. A legeslegjobb mód: a megelőzés

Felnőtt emberek vagyunk, szóval tudjuk kontrollálni, mit teszünk. Amit az okosok tanácsolnak, az az, hogy korlátozd az italozást óránként egy pohárra. A test  minden egyes sört vagy bort 60-75 percenként bont le. Ha gyorsan iszol, a véralkohol szinted is gyorsabban lesz magas. Egyél, mielőtt elkezdesz inni, és minden pohár mellé kérj vizet is.

És végül egy kijózanító információ: tanulmányok a mérsékelt ivást nők számára egyetlen italban, a  férfiak számára pedig napi két italban (azaz két alkoholegységben: a Nagy-Britanniában használatos mértékegység szerint két deci bor vagy egy fél literes sör) határozták meg. A több mint öt italt meghaladó iszogatás már súlyos ivászatnak minősül. Szóval gondolkozz, mielőtt  a következő kört rendeled!

***

Kedves olvasó! Köszönöm, hogy betértél! Minden kulturált és építő jellegű hozzászólást örömmel veszek, boldog vagyok, ha párbeszédet kezdeményeztek!

Azonban a kirekesztő, gyűlölködő kommenteket minden esetben törlöm.

Keresd a Facebookon a Girl Power! blogot! Katt a képre:

Girl Power! blog a Facebookon

Kommentek


Kommenteléshez kérlek, jelentkezz be:

| Regisztráció


Mobil nézetre váltás Teljes nézetre váltás
Üdvözlünk a Cafeblogon! Belépés Regisztráció Tovább az NLCafé-ra!