Girl Power! blog

13 diétás trükk, amit minden nőnek tudnia kell

Van néhány apróság, melyekre odafigyelve táplálkozásunk egészségessé válik, ráadásul hamar megszabadulhatunk a feleslegtől. 

1. Zsírtalanítás jégkockával

Szedd ki a zsíros levesből, szószokból a zsírt jégkockával: a jégkocka vonzza a zsírt, amit aztán le lehet róla kanalazni. Dobd bele az ételbe, de légy gyors, mert hamar elolvad!

2. Rágj, rágj, rágj… és még egy kicsit, rágj!

Kutatások bizonyítják, hogy aki lassan, komótosan eszik, az ételt alaposan megrágva, alapvetően jobban élvezi az ételek ízét, és kevesebbet is eszik.

red plate

3. Egyél kisebb piros tányérból

Egy 130 ember részvételével készült tanulmány során megállapították, hogy azok, akik piros tányérról ettek, kevesebbet fogyasztottak, mint azok, akik kék vagy fehér tányérból falatoztak. Talán azért, mert a pirost a veszéllyel azonosítjuk – tették hozzá a kutatók az indokokat magyarázva. A kutatások azt is megmutatták, hogy a kisebb tányér elejét veszi az esztelen habzsolásnak.

4. Ismered az érzést, mikor igazán nem is vagy éhes, de bármit felfalnál?

Egy New York-i szakember, Stephen Gullo a Listerine Stipet ajánlja, amit azt hiszem, Magyarországon ugyan nem tudsz beszerezni, de ha erős cukorkát szopogatsz vagy rágózol, az is elveszi az éhségérzetet.

5. Ne diétázz folyamatosan: legyen két szigorú nap a héten!

Egy angol tanulmány szerint azok a nők, akik négy hónapon át hetente mindösszesen kétszer tartottak szigorú diétát (650 kalória, vagy 50 gramm szénhidrát-korlátlan fehérje napi bevitelével), a többi napon pedig maximum 2000 kalóriát ettek, nagyobb arányban tudtak súlyt veszteni, mint azok, akik folyamatosan 1500 kalóriás étrenden éltek. Fontos: ez nem azt jelenti, hogy hetente kétszer brutális csalónapot tartunk!

6. Étkezéseid legalább egynegyede legyen zöldség alapú

Egy amerikai kutatásban azok, akiknek étkezése legalább 25 százalékban zöldségből állt, legalább 350 kalóriával kevesebbet fogyasztottak azoknál, akik kizárólag zöldségmentes menüket ettek.

7. Az ecet a barátunk

Nem kell szeretned, tényleg nem olyan finom önmagában, azonban csodás hatással bír: állítólag növeli a jóllakottság érzését, valamint csökkenti a vércukorszintet és a zsír elraktárózódását is gátolja. Edd salátával, de tehetsz főzelékbe, ételekbe is belőle, önmagában egy-két kiskanállal is fogyaszthatod étkezések előtt.

8. Egyél sokat a következőkből:

tenger gyümölcsei, tojásfehérje, magas fehérjetartalmú joghurtok, alacsony szénhidráttartalmú és fehér színű zöldségek, mint a karfiol vagy a karalábé.

9.A  tojás legyen a diéta szerves része

Egy kísérlet bebizonyította, hogy azok, akik tojást is reggeliztek, többet fogytak, mint azok, akik egyebet ettek.

salad

10. Hagyd abba  a saláták feldúsítását

Lausren Slayton táplálkozási szakértő szerint válasszunk egyetlen hozzávalót salátánkhoz: sajtot, diót, esetleg avokádót. De ne mindet egyszerre!

11. Shot – igen, az, amire gondolsz

Tequila shot. Mexikói kutatók megállapították, hogy a Tequilában található agave nevű növény segíthet a fogyásban, ráadásul nem emeli a vércukorszintet. Lime-mal, sóval, bizony. Bor, sör helyett válaszd ezt.

12. Szénsavas vizet, sokat!

Amikor azt hisszük, éhesek vagyunk, akkor igazából csak szomjazunk. A buborékos víz elveszi az éhségérzetet.

13. Gyümölcsből edd a rostot, ne italból

A szilva, az avokádó, a szeder rendkívül laktató és nagyon egészséges, ne idd, hanem edd!

via

***

Kedves olvasó! Köszönöm, hogy betértél! Minden kulturált és építő jellegű hozzászólást örömmel veszek, boldog vagyok, ha párbeszédet kezdeményeztek!

Azonban a kirekesztő, gyűlölködő kommenteket minden esetben törlöm.

Keresd a Facebookon a Girl Power! blogot! Katt a képre:

Girl Power! blog a Facebookon

Kommentek


Kommenteléshez kérlek, jelentkezz be:

| Regisztráció


Mobil nézetre váltás Teljes nézetre váltás
Üdvözlünk a Cafeblogon! Belépés Regisztráció Tovább az NLCafé-ra!