Girl Power! blog

Ezt (t)edd a stressz ellen – 7 bevált módszer

A stressz tényleg mindennapjaink szerves része, kinek erőteljesebben, kinek kevésbé van jelen az életében, de szinte a világon mindenki találkozott már a jelenséggel, a szorongással, idegeskedéssel. 

Persze, az okosok mindig azt mondják: ha stresszes az életed, változtass, és ez az egyik legfontosabb, amit tehetünk magunkért. Szerencsére vannak apróbb, és számomra kitűnően bevált módszerek és eszközök, amik remekül csökkentik a mindennapos stresszt, nem kerülnek sok pénzbe, sőt azonnal kéznél vannak.

 Lássuk, melyek ezek.

giphy (1)

1. Étcsoki

Írtam már korábban az étcsokoládé fantasztikus hatásairól. Egyetlen hátránya – saját tapasztalataim szerint – hogy nagyon rá lehet szokni, hiszen nagyon finom. Minél nagyobb a kakaótartalma, annál egészségesebb.

Az étcsoki felveszi a harcot a kotrizol stresszhormon ellen, és teljességgel nyugtató hatással bír a szervezetre. Ezen kívül antioxidánsokat (ún. polifenolokat) tartalmaz, a szívbetegségek és a rák kialakulásának esélyét is csökkenti. Persze ebben az esetben is a mértékletességen van a hangsúly, mert bizony hízhatunk tőle. 

healthy-foods-green-tea-512x342

2. Zöld tea

A zöld teában létezik egy ún. L-theanine nevű aminosav, amelynek bizonyítottan pihentető hatása van a szervezetre. Amúgy ez a szer a súlycsökkentésben is nagy szerepet játszik. Naponta 1 bögre zöld tea csodákra lehet képes, és bár tartalmaz koffeint, amely növeli a pulzusszámot és fokozza az anyagcserét, ám a sok pozitívum ellensúlyozza a negatív tulajdonságokat. 

giphy (2)

3. Meditáció

Azt hiszem, az olvasóim nagy részének már nem kell ecsetelnem, mire jó a meditáció és a relaxáció.  Tao-Porchon Lynch például nagyon jó tippeket adott a hosszú élethez, és persze a meditáció is köztük volt. Lehet szó néhány perces elmélyülésről, vagy hosszú meditációról, mindenképpen kiváló hatással bír. A meditáció kulcsa a befelé figyelés és a légzés, amelynek lassításával oldhatjuk a stresszt, de asztma, szorongásos zavarok és szívbetegségek ellen is hatásos. Nekem ráadásul sokat javított az alvásproblémáimon, hiszen minden lefekvés előtt 5-10 percig meditáltam, és kellemes álomba szenderültem, azzal szemben, hogy ezelőtt görcsösen aludni akartam, ezáltal százféle gondolat kavargott a fejemben mindig. 

giphy (3)

4. Klasszikus zene

Számos kutatás bebizonyította, hogy a zene segíthet a stresszes élmények gyorsabb és könnyebb feldolgozásában. Hallgass klasszikus zenét pl. munka közben, mivel ez javítja a hangulatot és az elégedettség-érzést is. Ráadásul a klasszikus zene növeli az emberek IQ-ját a Mozart-hatásnak köszönhetően. 

tumblr_mwxtn66QzE1shxe70o1_500

5. Mantrák, énekek

Egy amerikai tanulmányban veteránokat vizsgáltak, és azt tapasztalták, hogy a mantrák, énekek mormolása segített megakadályozta a stresszes ex-katonák kiégését. A vizsgált alanyok az ismert “Om Mani Padme Hum” mantrát mormogták, amit kevesebb, mint hat percig elég volt kántálni.  A hangok, a zene nyugalmat hoz létre az elménkben. 

giphy (4)

6. Kikapcs 

Munka után menj haza, feküdj el a kanapén, és 20-30 percre kapcsolj ki minden elektromos dolgot: telefont, tévét, laptopot… Ne zizegjen semmi az éterben, meg fogod látni, érezhető lesz a hatás. 

giphy (5)

7. Mozgás

Bizonyított tény, hogy a sport is jó hatással van a lelkünkre. Sokan azonban nem tudnak rendszerességet vinni az életükbe – mert például több műszakban dolgoznak, mint én – , ám azoknak sem lehetetlen a küldetés, egyszerűen csak azt kell kitalálnunk, hetente hányszor mozogjunk. Így én például van hogy heti kétszer tornázok otthon reggel, és hétvégén – a szombati rendszeres tánc után –  elviszem a kutyát egy nagy sétára, így megvan a három mozgás. Bármit is csinálsz, boldogsághormonok szabadulhatnak fel, ha teszel érte. 

 (gifek: Giphy.com)

***

Kedves olvasó! Köszönöm, hogy betértél! Minden kulturált és építő jellegű hozzászólást örömmel veszek, boldog vagyok, ha párbeszédet kezdeményeztek!

Azonban a kirekesztő, gyűlölködő kommenteket minden esetben törlöm.

Keresd a Facebookon a Girl Power! blogot! Katt a képre:

Girl Power! blog a Facebookon

Kommentek


Kommenteléshez kérlek, jelentkezz be:

| Regisztráció


Mobil nézetre váltás Teljes nézetre váltás
Üdvözlünk a Cafeblogon! Belépés Regisztráció Tovább az NLCafé-ra!