Girl Power! blog

Ezt üzeni a világnak a savval leöntött modell

Egy indiai divatcég szerződést írt alá egy savtámadás túlélőjével: az azóta aktivistává vált Laxmi Saa immár a Viva N Diva divatmmárka új designer-termékeinek arca. A kampány A bátorság arca nevet kapta. Laxmi Saa csupán 15 éves volt, amikor egy 32 éves féfi savval öntötte le, miután a lány elutasította házassági ajánlatát.

„Először hideget éreztem, aztán intenzíven égető érzést. Ezután a folyadéktól elolvadt a bőröm”

– emlékezett vissza a támadásra a lány, aki azóta a savtámadások elleni harc, illetve a sav ellenőrizetlen árusítása elleni küzdelem egyik leghangosabb szószólójává vált Indiában, szigorúbb büntetést követelve a savtámadások elkövetőivel szemben.

„Az, hogy hogy képviselhetem e ruházati márkát, lehetőséget teremt arra, hogy példát mutassak olyan nőknek, mint amilyen én is vagyok arra vonatkozóan, hogyan legyenek magabiztosak és hogyan legyen bátorságuk – függetlenül fizikai megjelenésüktől. Emellett azt a tiszta üzenetet is közvetíti a bűnözők felé, hogy a nők nem veszítik el bátorságukat még akkor sem, ha egy savtámadás teljesen megsemmisíti testi szépségüket” – mondta a lány.

Egy felmérés szerint évente mintegy 1000 savtámadás történik csak Indiában, amelyek közül sokat nem is jelentenek be.

Ennek ellenére az országnak nincs olyan törvénye, amely alapján a támadók ellen vádemelést lehetne tenni. 

_87618754_coverpage

2013-ban az indiai Legfelsőbb Bíróság egy Saa által benyújtott petíció alapján mégis arra kötelezte a szövetségi államok kormányait, hogy alakítsanak ki egyfajta szabályozást a sav értékesítésére vonatkozóan.

A Viva N Diva divatcég – amelynek Saa modellt állt – egy képviselője azt nyilatkozta, azért választották ki a lányt, hogy megváltoztassák az emberek a divathoz és a szépséghez való hozzáállását azzal, hogy rámutatnak: a szépség a puszta fizikai tulajdonságok mögött van. 

laxnisaa2

laxmisaa

Saa széleskörü vitát szorgalmaz a témáról: „A probléma nem csupán az, hogy vannak áldozatok, hanem az is, ahogy a társadalom viktimizál. Úgy kezelnek minket, mintha semmire sem lennénk jók, mintha az életünk szemétre való lenne” – mondta.

Rupesh Jhawar, a Viva N Diva társalapítója a BBC-nek azt mondta: akkor ötlött fel a kampány gondolata, amikor megpillantott egy a savtámadás túlélőivel készült naptárat.  „Abban a pillanatban megláttam a szépség különböző megnyilvánulási formáit, és ezt meg akartuk örökíteni”- fogalmazott. 

forrás

***

Girl Power! blog a Facebookon

***

Kedves olvasó! Köszönöm, hogy betértél! Minden kulturált és építő jellegű hozzászólást örömmel veszek, boldog vagyok, ha párbeszédet kezdeményeztek!

Azonban a kirekesztő, gyűlölködő kommenteket minden esetben törlöm.

Keresd a Facebookon a Girl Power! blogot! Katt a képre:

Girl Power! blog a Facebookon

Kommentek


Kommenteléshez kérlek, jelentkezz be:

| Regisztráció


Mobil nézetre váltás Teljes nézetre váltás
Üdvözlünk a Cafeblogon! Belépés Regisztráció Tovább az NLCafé-ra!