Girl Power! blog

Végigcsináltam a bécsi diétát, ez lett az eredménye

Többet fogytam, mint amennyire számítottam, de azért voltak kellemetlenségek.

ove you!

Soha életemben nem csináltam semmilyen kúrát. 

Tisztában vagyok vele, hogy egyedül a helyes és kiegyensúlyozott, tiszta táplálkozás és a megfelelő mozgás a tökéletes kombináció ahhoz, hogy a testünk szuper kondiban legyen.

Azt is megtanultam már, hogy nem a mérleg számít, hiszen az izomnak súlya van, és azt is hallottam, ma már az izmos az új sovány.

Már azonban rég nem érdekelnek a trendek, nem izgatom már jó rég magam azon, hogy a strandon nem vagyok húsz kiló és nem áll ki a bordám, és örömmel látom, hogy nyílik a nők szeme és egyre többen biztatják egymást arra, hogy szeresd a tested és fogadd el magad – ha sovány vagy, ha kövér. 

Egyesek szerint Palvin Barbi kövér (hahahaha), úgy. Vagyis testszégyenítők sajnos voltak/vannak/lesznek, de egyszerűen nem érdekel ez már, nem nekik csinálom.

Egyszerűen csak jól akarom érezni magam a bőrömben. A mérce saját magam, senki más. 

De.

Évek óta stagnál a súlyom, de ami még jobban zavart, az az, hogy a felesleg puha háj formájában jelentkezett a hasamon és a csípőmön. A mozgást sajnos nem mondanám rendszeresnek az életemben, már olyan értelemben, hogy mivel 3 műszakban dolgozom, kizárt, hogy heti rendszerességgel fix időpontban eljárjak valahová. Így a hetem úgy néz ki, hogy 2-3 alkalommal jutok el jógázni (női jógára vagy astangára megyek), és rengeteget sétáltatom a kutyát, napi kétszer. 

De tudjuk, ez kevés. 

Volt egy időszak, amikor kettlebelleztem, nagyjából fél év alatt iszonyúan megizmosodtam és nagyon szerettem a testemet, de most sok a nyűg, sok a teendő, sok a probléma és blablabla, a lényeg, hogy elegem lett mindebből:  kellett valami, ami rárobbant erre a petyhüdt állapotra (testileg, lelkileg egyaránt), és megindít valami folyamatot, mert éreztem, hogy így nem fog tovább menni.

Az inspirációm az egyik legjobb barátnőm volt, aki néhány évvel ezelőtt felszedett magára egy kicsit, ami mellesleg egyáltalán nem állt rosszul neki, de őt zavarta. Akkor hallottam először a kéthetes bécsi diétáról, annak is a szigorúbb változatáról: na, ő azt csinálta végig, de ő kétszer egymás után, vagyis négy héten át, amiről nem gondolnám, hogy egészséges, de szerencsére baja nem lett tőle. Az eredmény: 12 kiló mínusz, és a csaj bomba, pedig mi ketten aztán tudunk zabapartikat rendezni együtt. 

giphy (1)

Szóval most, 2016 március elején rákerestem a diétára, és természetesen többféle verzióra bukkantam.

A diéta alapja a kávé, ami számomra örömhír volt.

Az első verzió szerint azonban a feketekávéhoz nem ihattam volna tejet, ami számomra kizárt – reggel, éhgyomorra, feketekávé nálam egyenlő az önkínzással és gyomorlukasztással, szóval kösz, de nem, így egy kis szójatejjel mindig csaltam.

A másik öröm az volt, amikor rátaláltam az Origo cikkére, amiben különböző alternatívákat hoznak a néha végtelenül szomorú és ijesztő napi adagok elkészítési módozataira. 

Még mielőtt belekezdenénk, szögezzük le, amit az origós cikkben is nyomatékosítanak: ennek a diétának a világon semmi köze semmilyen bécsi orvostudományi intézethez, sem a Bécsi Egyetem Táplálkozástudományi Tanszékéhez, sem a Max Planck Intézethez, amire oly sokan hivatkoznak.

Fogalmam sincs, ki és mikor találta ki és miért nevezte el bécsi diétának, de egy biztos, mindenkinél lesz valamilyen mértékű fogyás. Mégpedig azért, mert a szénhidrátmennyiség lecsökken, és azért, mert kalóriadeficittel dolgozunk, ahogy minden diétánál. 

giphy (4)

Amit alapvetően ígér a diéta:

  • 9 kiló fogyást. Ez számomra teljesen hihetetlen volt, és meg is ijedtem volna magamtól 9 kiló mínusszal, de gondoltam, akkor is belevágok, meglátjuk, mit eredményez, és már néhány kilónak, látványos slankulásnak is örülök. 

Amit be kell tartanod:

  •  A cukor, a zsír és az alkohol fogyasztása tilos
  • A diéta két hétig tart, az étrend hét napra szól, amit egy hét után elölről kell kezdeni
  •  Nagyon kevés olajat és sót használj
  •  Az ebédet és a vacsorát ne cseréld fel
  •  A második hét után vissza lehet térni a normális étkezéshe

A pontosan előírt, napi háromszori étkezést betartva megváltoztathatjuk szervezetünk anyagcseréjét az ígéret szerint. 

giphy (2)

Nézzük tehát az “eredeti” bécsi diéta menetét:

1. nap
Reggeli: feketekávé
Ebéd: kevés rántással készült spenót két kemény tojással
Vacsora: roston sült vagy főtt marhaszelet főtt zellerrel és zöldsalátával

food-dinner-steak-fork

Húst hússal – először izgalmas, aztán broáf

2. nap
Reggeli: kávé zsírszegény tejjel és egy magos kifli
Ebéd: roston sült vagy főtt marhaszelet, zöldsalátával, gyümölcs (kompótot nem ehetünk)
Vacsora: sovány sonka bármilyen mennyiségben

3. nap
Reggeli: tejeskávé zsírszegény tejjel és egy zsemlével
Ebéd: egy kemény tojás, zöldsaláta, paradicsom
Vacsora: 10 dkg sonka zöldsalátával

4. nap
Reggeli: feketekávé és egy zsemle
Ebéd: kemény tojás, 15 dkg sovány sajt, párolt vagy nyers sárgarépa
Vacsora: natúr joghurt vagy kefir gyümölccsel

5. nap
Reggeli: kávé zsírszegény tejjel, reszelt sárgarépa citrommal
Ebéd: párolt hal és paradicsom 
Vacsora: roston sült vagy főtt marhaszelet zöldsalátával

6. nap
Reggeli: kávé egy zsemlével
Ebéd: akár egy egész grillcsirke zöldsalátával
Vacsora: két kemény tojás sárgarépával

7. nap
Reggeli: citromos tea
Ebéd: roston sült vagy főtt marhaszelet gyümölccsel
Vacsora: bármilyen mennyiségben ehetünk bármit, kivéve a tiltott dolgokat

Kettes verzió a Táfelspicc ajánlásai alapján:

1. nap
Reggeli: kávé (én egy kis szójatejjel ízesítettem)
Ebéd: két főtt tojás spenóttal (friss spenótból saláta)
Vacsora: egy szelet steak zöldsalátával és zellerszárral (zöldsalátát és zellerszálat összedarabolni, hozzá zöldpetrezselyem)

2. nap
Reggeli: kávé egy zsemlével
Ebéd: egy szelet steak zöldsalátával és gyümölccsel, a Táfelspicc szerint steak ribizlis spenótsalátával
Vacsora: főtt sonka tetszőleges mennyiségben ( nyelv puhára főzve szemes borssal, vöröshagymával, fokhagymával, babérlevéllel, egy kis friss gyömbérrel).

top-view-1248955_960_720

A spenót finom

3. nap
Reggeli: kávé egy zsemlével
Ebéd: két főtt tojás paradicsommal (csinálj paradicsomsalátát ecettel, sóval, borssal és bazsalikommal, vagy pürésítsd az egészet)
Vacsora: sonka zöldsalátával (Táfelspicc szerint phó leves)

4. nap
Reggeli: kávé egy zsemlével
Ebéd: egy főtt tojás, répa, ementáli (Táfelspicc ajánlatát kipróbáltam, isteni! Eszerint a hajszálvékonyra szeletelt répát a nyers tojással kikevert reszelt sajttal kell megsütni a sütőben).
Vacsora: gyümölcs joghurttal (ez volt a kedvencem)

5. nap
Reggeli: kávé, répa, citrom, ehelyett répalé gyömbérrel és citrommal
Ebéd: párolt hal és paradicsom (Táfelspicc szerint halászlé tészta nélkül. Én első héten tőkehalat, a másodikon lazacot ettem)
Vacsora: egy szelet steak salátával (cikória sütőben megsütve, balzsamecettel – bár ez utóbbi szerintem tartalmaz cukrot, de talán ennyi belefér)

6. nap
Reggeli: kávé egy zsemlével
Ebéd: egy grillcsirke (Táfelspicc szerint húsleves)
Vacsora: 2 főtt tojás, répa (És ennek örültem a legjobban: répa helyett céklalé gyömbérrel.)

7. nap
Reggeli: tea citrommal
Ebéd: egy szelet steak gyümölccsel ( a főtt marhahús mellé fahéjjal, szegfűszeggel ízesített szójatejben forralj fel meggyet vagy almát)
Vacsora: amit tetszik

Tapasztalatok

Az első három nap nagyon nehéz, főleg, ha ennél jóval többet és rendszertelenebbül ettél először. Utána pár napig jobban bírtam, de a második hét elején már rosszabbul voltam.

Nem az éhezés miatt, sokkal inkább a húsundor miatt – nálam ez amúgy is hónapok óta kitűzött cél és megoldandó feladat, mármint a hús elhagyása, ezzel szemben itt húst kell enni hússal – , a második héten már a sonka látványától is öklendezni kezdtem.

giphy (3)

Apropó, öklendezés: néhány nap után állandósult hányinger és fejfájás is kezdett gyötörni, mindemellé nagyon legyengültem. Bár kétnaponta jógáztam, de éreztem, hogy ezidő alatt kifejezetten megerőltető lett volna mondjuk egy kettlebell-edzés, vagy futás. 

A répától egy idő után szintén undorodni kezdtem, az utolsó nap már úgy rágcsáltam, mint valami bedrogozott nyúl kínvallatás alatt. 

Az eredmény

Nos, a két hét alatt – még így is, hogy csaltam a szójatejjel – 4 kilót fogytam.

Azt gondolom, kezdésnek nem rossz, bár még 3-4-et szeretnék leadni, de abban tényleg bízom, hogy picit e diéta megbuherálta az anyagcserémet, hogy a most kezdődő átalakulásomhoz jelentős mértékben járul majd hozzá.

A diéta azt is elérte nálam, hogy most már egyáltalán nem eszem húst. A diéta végi jutalmam egy hatalmas vegaburger volt, amit azt hiszem, életemben nem élveztem még így. A pasim megkértem, egye ki az összes sonkát a hűtőből, mert ránézni sem bírok, egyedül a hal jöhet szóba, és kösz, de répát sem kérek most egy ideig. 

carrot-1031389_1920

Előnyök

A diéta alatt nem végig éhezel, csak néha. Számomra például a reggeli a legfontosabb mozzanat a nap folyamán, így például azokon a napokon, amikor reggel répát kell enni citrommal, vagy egy teát, maga volt a gyötrelem.

De ezt leszámítva ehetsz gyümölcsöket, és nem csak csirkét, hanem marhasteaket is (egyik alkalommal megsütöttem életem első steak-jét, aminek a pasim jobban örült, mint én, mert akkor már húsundorom volt), és majdnem minden reggel ehetsz zsemlét. Ehhez azt javasolnám, válassz értékes, teljes kiőrlésű pékárut, ha már. 

Túlzottan változatosnak nem mondanám ugyan az étrendet, de ha a Táfelspicc utasításai alapján csinálod, akkor azért érezhetsz ízeket, a lazac és a phó leves mindig finom, és a céklalé-gyömbér konbó is nagyon jól tud esni. 

Előnyös az is, hogy tudod, meddig tart, ez a korlát nekem erőt adott, és mivel fele annyit nem ettem, mint előtte, azóta is jóval kevesebbet eszem. 

Hátrányok

Mint már írtam, ez a diéta engem már az első napokban nagyon legyengített.

Fejfájás, hányinger, ahogyan nálam, úgy sokaknál előfordult (olvastam olyat is, aki konkrétan hányt is a diétától), szóval azt gondolom, egy szervezetnek egyszer ez a két hét bőven elég egy évben, és utána gyorsan tessék rászokni az egészséges táplálkozásra, napi 5 étkezésre, és a még több mozgásra – nekem most ez a feladat, heti 4-5 edzést beiktatni.

Picit mintha ezen kívül a bőröm is megsínylette volna a gyors fogyást, most igyekszem mindenféle olajjal és krémmel regenerálni.

A diéta alatt mindenképpen szedj vitamint, táplálékkiegészítőt, talán ettől is energikusabbnak érzed majd magad. 

Ha van tapasztalatod a bécsi diétáról, és megosztanád, írd meg kommentben.

***

girlpower

 

 

 

 

***

Kedves olvasó! Köszönöm, hogy betértél! Minden kulturált és építő jellegű hozzászólást örömmel veszek, boldog vagyok, ha párbeszédet kezdeményeztek!

Azonban a kirekesztő, gyűlölködő kommenteket minden esetben törlöm.

Keresd a Facebookon a Girl Power! blogot! Katt a képre:

Girl Power! blog a Facebookon

Kommentek

(A komment nem tartalmazhat linket)
  1. Matics Beatrix says:

    Sziasztok!
    Lehet, hogy én várok túl gyors eredményt, de most tartok a negyedik napnál és meg sem mozdul a súlyom.
    Éppen most készülök feladni, mert azon kívül, hogy folyamatosan éhes vagyok, nem látom értelmét, ha a végére semmit sem fogok fogyni.
    Nálatok mikor indult el a fogyás?
    Köszönöm a válaszokat.

  2. Antónia Kornis says:

    Ez több mint 20 éves diéta. Nagyon jó. Jó fél év múlva ismételhető. Ha nem kezdesz el falni, ha befejezted akkor tartható a súly. Fontos mint minden diétánál a megfelelő folyadék (VÍZ) bevitele.
    Igen nem olcsó. Sajnos a mai világban ha kicsit igényesebben szeretnél étkezni az már luxusnak számít.

  3. Igazán köszönöm a kedves hozzászólást, örülök, hogy megfogtad a lényeget, és a pénztárcámban kutakodsz máris, miután egy diétával kapcsolatban írtam meg a tapasztalataim. Remélem azért szép napod lesz így is és nem forgolódsz álmatlanul.

  4. Jukar Miklos says:

    Elég jól keresel 3 műszakban, hogy marhahúst eszel sonkával napi szinten és ez csak az egyik “kamuszagú” dolog ebben a cikkben!
    A 4 kg az a víz és izomveszteség lehet.. Fogyni 4 hét alatt NEM lehet! az hazudik aki mást mond! veszítesz vizet, meg izmot, mert a szervezet leépíti.. De ha nem végzel megfelelő testmozgást mellette, ami elindítaná a zsírégetést.. nos hagyjuk is. Főleg a kávé vízhajtó ugye… innentől kezdve az egész bukókör, 2 hét alatt újra rajtad van – ami el sem tűnt! főleg nem a hasi zsír, hiszen az épül le utoljára, tehát akkor miről beszélünk?
    Aki meg hetekig nem visz be cukrot, nem tölti fel a raktárait.. gratulálok!

  5. Melinda Sallai says:

    A só és a nem megfelelő folyadék illetve kalória bevitel végett fáj az ember feje,személyes tapasztalat!!

  6. SZia Ili, igen, valószínűleg vissza fog kúszni 1-2 kiló, és ez a célom, amit írtál. De kellett egy löket, és ez erre tökéletesen alkalmas volt 🙂

  7. Kaufman Ili says:

    Fontos, hogy mi van a diéta idején, de fontosabb, mi van utána? Visszatérnek kilók? Ha nem sikerül életmódot váltani, majdnem biztos, hogy igen.
    Az általad bécsi diétának nevezett 2 hetes fogyókúra után egész biztosan vissza fognak jönni a kilók, sajnos.
    Javaslom, inkább néhány rossz étkezési szokás végérvényes megváltoztatását, ami tartós eredményt fog hozni.


Kommenteléshez kérlek, jelentkezz be:

| Regisztráció


Mobil nézetre váltás Teljes nézetre váltás
Üdvözlünk a Cafeblogon! Belépés Regisztráció Tovább az NLCafé-ra!