Girl Power! blog

8 reggeli rituálé, amitől egész nap megállíthatatlan leszel

Biztosan rengeteg olyan cikket olvastál már, ami arról szól, hogyan legyél frissebb, motiváltabb, kreatívabb, és tudom, hogy van, akinek ez, van, akinek az jön be. Az éjjeli baglyoknak is más kell, és a hajnaliaknak is. Keresztmetszet azonban akad.

Forrás: Flickr

Sokan úgy gondolják, milyen szuper lenne, ha a nap nem 24 órából állna, hanem sokkal-sokkal többől.

Akkor lenne időnk mindenre. Igaz?

Ugyanakkor láthatjuk, vannak sikeres emberek, akiknek ez a 24 óra is elégséges, bőven van mindenre idejük, kerek a napjuk, és mindig egy lépéssel előrébb járnak, mint mi. Az én környezetemben több ilyen típusú energiabomba akad, és mindig csodálattal nézem őket, kérdezgetem, mit szednek, mit edzenek, hogy bírják? 

Ők azok, akik nem fáradtak, sportolnak – persze rendszeresen, nem csak úgy hébe-hóba – ráadásul mindig kipihentek. Legalábbis annak tűnnek. 

De azért ne legyünk álnaívak, minden ember érezheti magát gyűröttnek, fásultnak, így biztosan ők is, én azonban most értem el arra a pontra, hogy totálisan elhagyott az összes energiám mostanában, ezért döntöttem, változtatni fogok, mégpedig úgy, hogy megfigyelem őket, kutakodok és egyszerűen lekövetem a mintákat. 

Lehetséges, hogy a titok egyszerűbb, mint hinnénk: a legtöbbjüknek, akiket faggattam, van egy olyan – többnyire reggeli – rutinja, amitől egyszerűen jobban érzi magát, és mondok még valamit, ami lehet, hogy nem fog tetszeni: korán kel. 

(Utánaolvastam és tényleg az a helyzet, hogy több kutatás is bebizonyította, hogy különböző tanulmányok kimutatták: az ember bizony reggel a legproduktívabb. Ezt a cikket például most délelőtt írom, és tele van a fejem dolgokkal, esténként ez nem így van. Hm. )

Mindegy, milyen típusba sorolod magad, egyszerűen tény: reggel jobban teljesítünk (most hagyjuk a kérdést, hogy Magyarország meg hogyan.)

Nem állítom magamról, hogy a korán ébredők táborát erősítem, de a célom az, hogy a lehető legtöbbet kihozzam a mindennapjaimból, ezért még a sok kuszaság, összevisszaság ellenére is igyekeztem az elmúlt időszakban kialakítani magamnak egy olyan rutint, ami akkor is tartható, ha a hét minden napján más időbeosztásban kell dolgoznom, és ezerfelé rohangálok, vagy ha késő estig dolgom van.  

Ezért most azt mondom el, hogy a sok kísérletezgetés után nekem mi jött be, hogy hogyan szereztem plusz energiát, és hogyan találtam magamnak motivációt.

  1. Legyen rituáléd

Ha van következetes és kiszámítható időbeosztásod a reggeli készülődést illetően – például kutyasétáltatás, kávézás, egy 20 perces jóga -, ez tényleg hihetetlenül nyugtató hatással bír.

Tudni azt, hogy az ébredés után rögtön jó, valami kellemes jön, valami olyan, ami élvezetes, amitől jobb a reggeled, nos, ez az érzés ráragasztja az egész napodra a pozitív hangulatot, különösen akkor, ha valamilyen kreatív dolog is van benne, például a zene, vagy rajzolgatás a noteszedbe. Ez utóbbi persze nem kivitelezhető reggel, de a tánc már igen. És el is érkeztünk a kettes ponthoz. 

  1. Mozogj

Mielőtt prioritásokat állítasz fel a napodban, javaslom, legyen a mozgás a legelső. Tényleg nem kell sok: fél óra, vagy akár csak 20 perc átmozgatás. Ez kezdődhet már az ágyban egy jó nagy nyújtózással, utána pedig 20 perc könnyű, emésztést is beindító jógával.

Ha valami extrábbra vágysz, és nem zavarsz senkit, tedd fel/be a kedvenc zenéid, és csak simán táncolj – bármit és bárhogyan.

Dobj egy jógapózt reggelente!

Dobj egy jógapózt reggelente! 😉

Valószínűsítem, hogy a reggeli mozgás hamarabb beépül a napi rutinodba, mintha esti időpontokra ütemeznéd – persze ez nem azt jelenti, hogy esténként ne járj edzeni, ha van kedved, csak mondom, így könnyebb. És ami ebben jó: olyan mennyiségű endorfint termelsz már reggel, hogy sokkal produktívabb és tettrekészebb leszel.

  1. Meditálj

Ne aggódj, ha nincs időd elmenni egy órás vezetett meditációra, elég 10 perc, otthon, egyedül is. A meditációdat megválaszthatod: kereshetsz a Youtube-on vezetett meditációt, esetleg egy autogén tréning-szöveget, vagy csak egyszerűen maradj csöndben, és figyeld a légzésedet.

Én a következőt szoktam ébredés után: számolj négyig belégzés közben, és négyig kilégzéskor – ettől az egyszerű gyakorlattól az elméd összerendeződik, és már reggel csökken a stressz, ezáltal a napod még jobb lesz, kinyílik az elméd és a kreativitásod is határtalanná válhat. 

 giphy (2)

  1. Egyél, és hidratálj

A megfelelő reggeli és a folyadékbevitel az ébrenlét első órájában kulcsfontosságú módja, hogy felkészítsd a tested és a lelked a napodra.

A jól táplált és hidratált szervezetet kevésbé kezdi ki a stressz, és annak fizikai tüneteit sem fogod tapasztalni magadon, kevésbé leszel feszült és jobban tudsz majd koncentrálni.

Ezen kívül a bőséges reggelivel elkerülheted a későbbi éhségérzetet, szóval nem árt jó előre feltankolni: egyél teljes kiőrlésű kenyeret, fehérjét és kellő mennyiségű zsírt is, akár egy müzli szeletet. És ami még fontos: igyál három pohár vizet indulás előtt, és ha bírod – van, aki nem, én mondjuk imádom – facsarj bele citromot is.

giphy (1)

  1. Légy pozitív, tűzz ki célokat, beszélj a szándékaidról – magadnak

Itt nem kell nagy horderejű dolgokra gondolni. Tűzz ki olyan célokat, amik a napi dolgaid elvégzését és sikerét erősítik, például ilyeneket: ma fókuszált leszek, ma gyorsan végzek minden teendőmmel, ma hatékony leszek, ma is egészséges ételeket fogok enni, ma is lépcsőn megyek fel a lift helyett és a többi.

És még valami. Azt is írd le, miért vagy hálás, akár az előző napi dolgok miatt akár csak úgy, simán, az életedben. A hála nagyon jó gyakorlat, amely által nyitottabbá válsz, könnyedén észre veszel magad körül mindent, ami fontos, és pozitívabban állsz hozzá a nehezebb feladatokhoz is.

  1. Készíts stratégiát

Készíts egy listát, sőt, egyfajta térképet a napi teendőkről, de aztán ne suvaszd a táskádba, hanem legyen nálad, és néha nézd meg, hol tartasz. Ha a reggeli órákat kihasználod a nap megtervezésére, akkor ez segíthet, hogy egész nap sínen maradj.

Tervezd meg, hogy mit kell csinálnod, de azt is, hogy hogyan (pl. eljutni edzőterembe – autó Jászainál letesz, onnan 2 villamosmegálló, 34 perc, ilyesmikre gondolok), de akár még azt is megtervezheted, hogy mit nem fogsz csinálni: nekem ez utóbbit konkrétan meg kellett tanulnom. Hogyan mondj nemet, hogyan legyen énidőd – hidd el, szuper kis gyakorlat ez, és nehéz is sokunknak.  

  1. Küzdd le a legnehezebb feladatokat elsőre

„Eat the Frog” – szokta mondani egy ismerősöm, aki ezt a tanácsot megfogadva csinálja végig a feladatait a legtöbbször. Az Eat the Frog-kifejezés Brian Tracy-től ered, azt jelenti, hogy csípd el a dolgot, míg meleg, ne halogass, azonnal ess túl rajta és onnan sokkal könnyebb lesz.

Ha egy nap rengeteg elintézendőd van, akkor még reggel ess neki, kezdd el, ne halaszd délutánra. Jól fog esni, hogy még előtted a nap, de már túl vagy a feladatok oroszlánrészén. 

https://www.youtube.com/watch?v=0W7GB5Fh2XM

  1. Kelj fel egy órával korábban

A sarkalatos kérdés: igen, próbálj meg egy órával hamarabb felkelni. Ha eddig 7-kor keltél, kelj fel 6-kor. A produktivitást kinyírja a szundi gomb nyomkodása

Hogy mindezt hogyan oldd meg? Megmondom: feküdj le hamarabb. Amióta nem éjfélkor keveredek az ágyba, hanem már fél 11 körül, sokkal kipihentebb vagyok, és könnyedén elvégzem a fent említett rituálékat.

giphy

 

És végül a legfontosabb: ne görcsölj rá. Ha szar napod van, és azt érzed, ez most nem fog menni, akkor egyszerűen csak hagyd, hogy szar legyen. De komolyan. 

Ne erőlködj a fentiekkel, nem kell megfelelni senkinek, csak engedd meg magadnak, hogy azt érezd, amit valójában érzel. Én speciel néha az ilyen magamat elhagyós nap után is több energiával ébredek, mintha állandóan mindig mindent tökéletesen szeretnék csinálni. Kell ilyen is, engedd meg.

***

Kedves olvasó! Köszönöm, hogy betértél! Minden kulturált és építő jellegű hozzászólást örömmel veszek, boldog vagyok, ha párbeszédet kezdeményeztek!

Azonban a kirekesztő, gyűlölködő kommenteket minden esetben törlöm.

Keresd a Facebookon a Girl Power! blogot! Katt a képre:

Girl Power! blog a Facebookon

Kommentek


Kommenteléshez kérlek, jelentkezz be:

| Regisztráció


Mobil nézetre váltás Teljes nézetre váltás
Üdvözlünk a Cafeblogon! Belépés Regisztráció Tovább az NLCafé-ra!