Girl Power! blog

Tényleg másképpen vásárolnak a nők, mint a férfiak?

Közeledik a karácsony, lassan beindul a karácsonyi vásárlási láz is. Vajon hogyan költenek a nők, és hogyan a férfiak?

wallet-cash-credit-card-pocketRendre kutatások tárgyát képezik a férfiak és a nők vásárlási szokásai. Több tanulmány is megállapította már, hogy amellett, hogy a világban a férfiak még mindig átlagosan többet keresnek, mint a nők, a különbségek a bankolási szokásokban is megmutatkoznak.

A TD (Toronto Dominion) Bank korábbi felmérése szerint ugyanis míg a férfiak inkább támaszkodnak a hiteleikre és a befektetéseikre, addig a nők nagyobb rajongói a mobil bankolásnak. De van más különbség is. 

De lássuk pontosan, mik derültek ki a kutatásból. 

Betéti kártya használat

A kutásban résztvevő nők csaknem fele (48 százalék) szívesebben használja betéti kártyáját mindennapi, fizikai vásárlások során, mint a férfiak (38 százalék). 

A nők 66 százaléka azt állította, hogy a betéti kártya elengedhetetlen, míg ugyanezt a férfiak csupán 53 százaléka mondta.

A nők 28 százaléka a mindennapi banki igények kielégítésére a legértékesebb banki terméknek gondolja a betéti kártyát, míg ugyanezt a férfiak 22 százaléka mondta.

A betéti kártya egyébként valóban jó dolog, ha okosan használjuk, ráadásul számos esetben különböző ajándékokkal, promóciókkal ösztönözni a vásárlóit arra, hogy használják ezt, szóval így nagyon megéri. 

Mondok egy hazai példát: november 20-ig a Burger Kingben, a Lírában és a Tescoban való fizetésnél azonnali ajándékokat kaphatunk (500 ft-os könyvutalvány, közepes krumpli és egy hátizsák), minden célcsoportra odafigyeltek tehát, ha jól csináljuk, akkor tényleg nagyon megéri. 

Hitelkártya-használat

A felmérés szerint kevesebb nő (62 százalék) rendelkezik hitelkártyával, mint férfi (72 százalék).

Prepaid kártyák

Ez nálunk még gyerekcipőben jár: míg nyugaton virágzik, itthon kevésbé ismert.

A prepaid kártyák ugyanúgy működnek, mint például a mobilcégeknél, internetes telefonszolgáltatóknál a feltöltős és feltöltőkártyás megoldások. A Sziget Fesztiválról már ismerhetjük ezt a módszert, külföldön pedig ezt vásárlásokra is használják.

A kutatásból kiderült, több nő használja ezt a megoldást (56 százalék) mint férfi (43 százalék) internetes vásárlások esetén, ugyanakkor a mindennapos vásárlás során a férfiak élnek vele inkább (42 százalékuk, szemben a nők 33 százalékával).

Mobil bankolás

A nők kétszer olyan sok tranzakciót hajtanak végre mobilon, mint a férfiak. Míg a nők átlagosan két csekket is befizetnek mobil bankolással, a férfiak csak egyet.

Befektetés

Több férfinak van befektetése (39 százalék) mint nőnek (27 százalék). 

Banki költségek és díjak

A férfiak többet költenek a banki díjakra, mint a nők: a férfiak 42 dollárt fizetnek havonta átlagosan, szemben a nőkkel, akik 25 százalékot. 

Hazai szokásokról egyelőre nem tudok beszámolni, a bankok, ha jól tudom, nem vezetnek nemek szerinti statisztikákat, de amint megtudok valamit, közzéteszem azt is. 

(A Mastercard promóció 2016 november 20-án véget ért.)

(x)

 

***

Kedves olvasó! Köszönöm, hogy betértél! Minden kulturált és építő jellegű hozzászólást örömmel veszek, boldog vagyok, ha párbeszédet kezdeményeztek!

Azonban a kirekesztő, gyűlölködő kommenteket minden esetben törlöm.

Keresd a Facebookon a Girl Power! blogot! Katt a képre:

Girl Power! blog a Facebookon

Kommentek

(A komment nem tartalmazhat linket)


Kommenteléshez kérlek, jelentkezz be:

| Regisztráció


Mobil nézetre váltás Teljes nézetre váltás
Üdvözlünk a Cafeblogon! Belépés Regisztráció Tovább az NLCafé-ra!