Girl Power! blog

10 dolog, amit Arianna Huffingtontól tanulhatsz – az alvásról!

Augusztusban távozott a The Huffington Post című hírportáltól a társalapító Arianna Huffington, akit a digitális média nagyasszonyaként tisztelnek az Egyesült Államokban. Arianna Huffington emellett az egészséges élet hírvivője is, aki szenvedélyesen kutatja az alvás tudományát. Az alvás forradalma című kötete bestsellerré is vált.

A görögországi születésű Arianna Huffington tizenegy évvel ezelőtt hozta létre a The Huffington Post című portált, akkor még csak más portálokon megjelenő cikkek és kommentárok gyűjtőoldalaként, fizetés nélkül dolgozó bloggerek munkájára építve.

A weboldal azonban hamarosan olyan népszerű lett, hogy Arianna Huffington önálló szerkesztőséget hozott létre, és a Huffington Post az amerikai digitális médiavilág egyik legnagyobb és legkeresettebb orgánuma lett.

Az idén 66 éves Arianna Huffington tavaly júniusban új szerződést kötött az időközben eladott digitális médiabirodalom új tulajdonosával, a szerződés értelmében 2019-ig irányította volna elnökként a médiabirodalmat és főszerkesztőként az internetes lapot. A szerződés ugyanakkor lehetővé tette számára, hogy újabb vállalkozást indítson, régi tervét váltsa valóra egy egészségüggyel és wellnesszel foglalkozó vállalkozással.

Augusztusban, miközben már javában folytak az új vállalkozás előkészületei, Arianna Huffington rájött: a két vállalkozást nem tudja együtt csinálni, ezért bejelentette: távozik a The Huffington Posttól. Arianna Huffington új vállalkozása, a Thrive Global novemberben indult.

arianna_huffington_ted

A lenyűgöző médiaszemélyiségről talán kevesen tudják, hogy szenvedélyesen kutatja a minőségi alvást. Arianna Huffington előadásokat tart a témában, mi több, könyvet is írt Az alvás forradalma címen, amelyben az alvás problematikájával foglalkozik.

Mindig is csodáltam Arianna médiában elért sikereit, de csak nemrégiben akadtam bele az alábbi videóba, amelyben a szerkesztőnő arról beszél, hogy minden siker, boldogság, nyugalom alapja a megfelelő alvás. Így jutottam el a könyvéhez is, amiben bár olvasható néhány alapvetés, mégis sok-sok izgalmas kutatást, tanulmányt megismerhetünk az alvás és az egészség közötti kapcsolatról. 

Jómagam kávéfüggő vagyok – kávé után kiáltok, ha feladatom van -, pedig Az alvás forrradalma szerzője szerint enélkül is szuper produktívak lehetünk. 

Arianna Huffington megállapításaiból íme most a 10 talán legfontosabb, amiből te is meríthetsz.

1.Az alvás befolyásolja az egészségünket, és így a megjelenésünket is.

Az alváshiány ugyanis növeli a szívroham, a stroke, a cukorbetegség kialakulásának kockázatát, és nagy szerepet játszik az elhízásban, vagy épp a meddőségben is. Emellett gyengíti az immunrendszert, és az olyan egyszerűbb betegségeket is könnyebben elkaphatjuk, mint a megfázás. 

2. Az alvás minősége befolyásolja a mentális egészséget és a hangulatot is.

Az alváshiány szoros összefüggésben van a mentális problémákkal, különösen a depresszióval és a szorongással. Egy brit felmérés megállapította, hogy a kialvatlan emberek hétszer nagyobb valószínűséggel tapasztalják a tehetetlenség érzését, és ötször nagyobb valószínűséggel érzik magukat magányosnak. 

3. Az alváshiány megnehezíti a tanulást.

Az elmúlt években számos esetben tanulmányozták középiskolások és főiskolai diákok tanulmányi eredményeinek, illetve a drog- és aloholfogyasztásnak a kapcsolatát. Ám egy friss tanulmány kimutatta, hogy az alváshiány nagyjából ugyanolyan mértékben befolyásolja a koncentrációkészséget, mintaz alkoholfogyasztás és a kábítószer-használat. Ha kialvatlan vagy, akkor ingerlékennyé és zavarttá válhatsz, és nagyobb problémát okozhat akár az alapvető információk feldolgozása is.

arianna_huffington_youtube

4. Átlagosan 8 órát kellene aludnunk.  

Az általánosan elfogadott megállapítás szerint napi 7-9 óra alvásra van szükségünk. Ha fiatalabb vagy, több alvásra van szükséged: középiskolásoknak ez nagyjából 9-11 órát jelent. 

5. Az alvás mértéke hatással van a menstruációra.

Egy felmérésben részt vett nők egyharmada azt vallotta, hogy az alvásuk nem volt teljesen zavartalan, amikor menstruáltak. Az alváshiány súlyosbíthatja a premenstruációs tüneteket is, és felerősítheti a puffadást, a rossz közérzetet, és a görcsöket is. 

az_alvas_forradalma

6. A szunyókálás fantasztikus dolog!

Arianna arról is beszélt, hogy szenvedélyesen rajong a szunyókálásért. “Olyan, mintha megnyomnád a reset-gombot” – fogalmazott. A rövid szieszta ugyanis beindítja az agyműködést, ezáltal jobb ötleteink lehetnek, kreatívabbá válhatunk, és az információkat is gyorsabban elevenítjük fel. 

7. Nincs olyan, hogy túl sok alvás.

Arianna azt mondja: mégha narkolepsziás, vagy depressziós is vagy, egyszerűen túlalvás nem létezik.

8. Rengeteg ember nem alszik eleget.

Egy közvélemény-kutatás szerint az amerikai felnőttek 40 százaléka kialvatlan, és 7 óránál kevesebbet alszanak. 

9. Kapcsold ki a telefonod!

Arianna azt vallja, hogy mielőtt nyugovóra tér, minden elektronikus kütyüt kikapcsol. Teljesen. Inkább vesz egy jó forró fürdőt, amivel elűzi a stresszt, néha iszik egy csésze kamilla- vagy levendula teát. 

10. Meg tudod csinálni!

Tégy kis lépéseket. Azoknak, akik jelenleg keveset alszanak, azt tanácsolja Arianna, hogy lassan, fokozatosan iktassák be életükbe a kielégítő alvásidőket, mintha csak valamiféle új készséget sajátítanának el. A legfontosabb, hogy a hálószobában ne legyen semmiféle képernyő (sem TV, sem laptop, vagy Tablet).

További érdekességek Arianna Huffington könyvében, a The Sleep Revolution-ban. 

***

Kedves olvasó! Köszönöm, hogy betértél! Minden kulturált és építő jellegű hozzászólást örömmel veszek, boldog vagyok, ha párbeszédet kezdeményeztek!

Azonban a kirekesztő, gyűlölködő kommenteket minden esetben törlöm.

Keresd a Facebookon a Girl Power! blogot! Katt a képre:

Girl Power! blog a Facebookon

Kommentek


Kommenteléshez kérlek, jelentkezz be:

| Regisztráció


Mobil nézetre váltás Teljes nézetre váltás
Üdvözlünk a Cafeblogon! Belépés Regisztráció Tovább az NLCafé-ra!